FabrykaWiedzy.com
Prawa autorskie i licencje w IT (E-book)
Prawa autorskie i licencje w IT

Prawa autorskie i licencje w IT (E-book)

Informatycy mają kontakt z licencjami na oprogramowanie zarówno jako użytkownicy, jak i jego twórcy. E-book na przestrzeni 14 artykułów (patrz: spis treści) omawia w przystępny sposób aspekty prawne licencji i praw autorskich w IT. Przybliża m.in. zasady wykorzystania otwartego kodu źródłowego we własnych aplikacjach, podpowiada, jak programista może zabezpieczyć swoje interesy. Czytelnik dowie się również, w jaki sposób opatentować program.

59,00 zł

brutto

Dostępność: W magazynie

Dodaj do koszyka

Szczegóły

Tworząc zarobkowo oprogramowanie, warto kierować się jasną wizją sposobu rozliczania jego sprzedaży. Oznacza to konieczność wybrania spośród wielu różnych modeli licencjonowania. E-book podpowiada, który sposób będzie najbardziej opłacalny w danej sytuacji i dlaczego. Zawiera również cenne informacje z zakresu licencjonowania oprogramowania oraz praw autorskich. Twórca oprogramowania dowie się, czy można wykorzystywać kod źródłowych w komercyjnych produktach, jakie prawa autorskie przysługują do aplikacji tworzonych w ramach etatu oraz czy jest legalna sprzedaż używanego oprogramowania.

Spis treci

  1. Używanie nielegalnego oprogramowania zagrożone zajęciem nośników danych, komputerów lub serwerów
  2. Sprzedaż używanego oprogramowania jest dozwolona, jeśli zostało ono zakupione na czas nieokreślony
  3. Wirusowa licencja, czyli otwarty kod źródłowy w komercyjnych produktach
  4. Licencji GNU GPL nie można wypowiedzieć, ale można na niej zarabiać
  5. Jak zabezpieczyć interesy dewelopera – przeniesienie majątkowych praw autorskich lub udzielenie licencji
  6. Program komputerowy można opatentować pod warunkiem, że wchodzi w interakcje ze sprzętem
  7. Standardowa umowa o pracę automatycznie przenosi na pracodawcę majątkowe prawa do utworu
  8. Klauzule CPU są dopuszczalne, jeśli nie faworyzują nadmiernie jednej ze strony umowy licencyjnej
  9. Dekompilacja bez zgody autora możliwa wyłącznie w celu zapewnienia kompatybilności
  10. Maszyna wirtualna nie jest tożsama z komputerem
  11. Opłaty za dostęp do oprogramowania jako usługi można na bieżąco wrzucać w koszty
  12. Zawarcie umowy licencyjnej na czas nieoznaczony nie jest korzystne dla użytkownika oprogramowania
  13. Pomysł na grę komputerową nie jest objęty ochroną prawną, więc nie należy go ujawniać przedwcześnie
  14. Wykorzystanie treści chronionych prawami autorskimi wymaga zgody właściciela

Informacje dodatkowe

TytułPrawa autorskie i licencje w IT (E-book)
Symbol1CO0004
ISBN978-83-269-2922-9
Data wydania10-02-2014
Opis hasłowylicencje w IT, prawa autorskie w developingu, GNU GPL, 8. Klauzule CPU
Korzyści dla Ciebie
  •  Dowiesz się jakie są konsekwencje używania nielegalnego oprogramowania.
  •  Unikniesz łamania prawa autorskiego.
  •  Poznasz zasady patentowania programów.
  •  Przekonasz się, że temat licencji na oprogramowanie nie jest trudny.
Grupa docelowaKierownik IT, Programista, Informatyk, Developer oprogramowania
FormatB5
Liczba stron44
WydawnictwoWiedza i Praktyka
WydawcaWeronika Wota
AutorJakub Gosz, Paweł Gutowski, Katarzyna Kaczanowska, Szymon Karpierz, Justyna Plechowska-Łukowska, Marcin Sarna, Marcin Szeliga
KategoriaIT
59,00 zł

brutto

Dodaj do koszyka
Reklama
pixel